niedziela, 29 sierpnia 2010

Dom na skale

Ostatnio Bóg starał się wtłoczyć do mojego serca ten temat. Nawet posłał dwóch kaznodziei z USA którzy nieświadomie powiedzieli kazania na ten sam temat, jeden po drugim, [linki: Głęboki fundament - 35 min i Mądry budowniczy - 29 min] po których dużo się nauczyłem jednak wciąż nie tak dużo jak chciał Bóg. I jak to bywa z Bożą prawdą potrzebna była sytuacja z życia wzięta aby w końcu w pełni zrozumieć o czym mówi poniższy fragment:

"Każdy kto słucha mych słów i czyni je, uczynię go podobnym do męża rozsądnego, który zbudował jego dom na skale. I spadł deszcz i przyszły rzeki i zadęły wiatry i napadły ów dom, i nie upadł, miał bowiem fundament na skale. I każdego słuchającego mych słów i nie czyniącego ich uczynię podobnym do męża głupiego który zbudował dom jego na pisaku. I spadł deszcz, przyszły rzeki i zadęły wiatry i uderzyły ów dom, i upadł i był upadek jego wielki" - Mat 7:24-27 (dosł)

Co to znaczy budować na skale? A na piasku ?

Wyobraźmy sobie, że spodobała mi się dziewczyna i chciałbym aby ona była zemną do końca życia. Muszę więc stanąć przed nią i coś jej zaoferować. To co jej zaoferuje będzie moim fundamentem tej relacji, przyszłego małżeństwa - Domu. Np jeśli pokaże jej stan mojego konta bankowego, a jej zaświecą się oczy to będzie ze mną tak długo, aż przyjdzie krach (deszcze, rzeki, wiatry), konto opustoszeje, a wraz z nim moja relacja (wtedy upadek mój będzie podwójny czyli wielki). Jeśli zbuduje relacje w oparciu o swoje mięśnie, wygląd fizyczny, pozycje społeczną to gdy przyjdzie choroba i mięśnie przepadną tak samo przepadnie urok jakim przekonałem do siebie ową dziewczynę i odejdzie ode mnie bo wygasła podstawa. Jeśli zaoferuje jej jakąkolwiek przemijalną rzecz to moja relacja (mój dom) także będzie przemijalna (a nie łudźmy się zauroczenie też jest przemijalne) Co jest więc nie przemijalne ? Co jest wieczne i niezmienne ? Biblia mówi o dwóch takich rzeczach które tak naprawdę są jedną (co ciekawe mają nawet podobne adresy w biblii)

"Miłość nigdy nie ustaje" - 1Kor 13:8
"Bóg jest miłością, a kto mieszka w miłości, mieszka w Bogu, a Bóg w nim" - 1J 4:16

"Jezus Chrystus wczoraj i dziś, ten sam i na wieki" - Hbr 13:8

Prawdziwa bezwarunkowa Miłość która jest tylko od Boga (Patrz 1J 4:7) jest trwała. Jezus Chrystus który jest źródłem tej miłości (Patrz J 4:14) jest ten sam na wieki - niezmienny. Oto więc nasza skała. Jeśli pójdę do dziewczyny i pokaże jej serce pełne Jezusa (posłuszne jego słowom) będzie to ta nieprzemijająca wartość na której można budować trwałą relacje lub dom, a która przewyższa wszystkie inne ziemskie wartości jakie może uzyskać człowiek. Tym więc bądźcie bogaci. Miłością do Boga, a nie pieniędzmi czy władzą !

A jeśli twoje serce już jest pełne Jezusa to wierz mi, że w oczach przeciwnej płci jesteś bardziej męski niż Brad Pitt lub piękniejsza niż Angelina Jolie.

2 komentarze:

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com