niedziela, 26 września 2010

Uzdrawiająca prawda

Jak niewiele osób wie, jednym z 3 wersetów, które przekonały mnie o porzuceniu sekty New Age, był werset z J 8:32 mówiący o prawdzie. Pozostałe wersety to 1Tym 4:1-4, który tę prawdę mi objawił i Mat 7:20, który dokończył dzieła. Więcej na temat mojej przeszłości możecie znaleźć w poście Świadectwo. Dzisiaj jednak chciałem opisać trochę o Uzdrawiającej prawdzie z tego pierwszego wersetu.

"Ja jestem droga i prawda, i żywot" - J 14:6

"Poznacie prawdę, a prawda was wyswobodzi" - J 8:32

"Ja prosić będę Ojca i da wam innego Pocieszyciela, aby był z wami na wieki - Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, bo go nie widzi i nie zna; wy go znacie, bo przebywa wśród was i w was będzie" - J 14:16-17

Prawda jest czymś, czego człowiek potrzebuje najbardziej na świecie. Pisałem kiedyś o potrzebie bezpieczeństwa, jednak potrzeba prawdy jest jeszcze bardziej głęboką potrzebą. Zwłaszcza, dla ludzi, którzy pogubili się w życiu. Według psychologii będą na tym samym poziomie jednak ja mam tutaj na myśli porównanie potrzeby Prawdy do potrzeby Boga, która w terminologii psychologicznej umieszczę jako potrzebę fizjologiczną, a więc bardziej pierwotną.

Najpotężniejszą bronią naszego wroga jest kłamstwo i wmawianie nam, że nie jest dobrze. Jedynym i najlepszym lekarstwem na kłamstwo jest właśnie prawda! W liście do efezjan Paweł opisując Bożą zbroję, jako pierwszy i najważniejszy element wskazał właśnie pas prawdy (Patrz post Boża Zbroja)

W wersecie J 14:17 Jezus mówi nam, iż wylany na nas Duch Święty jest duchem Prawdy, a więc duchem samego Jezusa, bo On jest prawdą i to prawdą absolutną (Stąd właśnie pragnienie prawdy to pragnienie Boga). Werset ten obiecuje też, iż ten Duch Prawdy jest w nas i będzie w nas, a więc prawda jest dostępna poprzez kontakt z naszym wewnętrznym duchem. Mówię tutaj o modlitwie. Jeśli jesteśmy w kontakcie, poprzez naszego ducha, z Duchem Jezusa, który jest w nas, to możemy poznać prawdę nie ruszając się z domu!

"Gdy przyjdzie On, Duch Prawdy, wprowadzi was we wszelką prawdę" - J 16:13

Chaos, jaki wprowadza kłamstwo oraz brak prawdy i faktów powoduje ogromne zniszczenia w naszym życiu. Wielu ludzi wydaje ogromne ilości pieniędzy, aby zdobywać informacje i fakty o interesujących ich rzeczach, a i tak wciąż tkwią w lęku, iż być może wciąż mijają się z prawdą. Powoduje to, iż podejmują różne decyzje na podstawie strachu. Muszą podjąć ryzyko, że ich informację są prawdą. My jako chrześcijanie nie musimy podejmować żadnego ryzyka ani tym bardziej bać się (patrz post Nie bójcie się) Jako dzieci Boże (patrz post Godność Dziedzica) mamy pełny i nie ograniczony dostęp do Prawdy poprzez ducha. Gdy pytamy Ojca o nasze drogi i życie jego odpowiedz, jest tą właśnie upragnioną prawdą:

"Ja wam mówię prawdę" - 2Sam 7:28 & J 8:45 & J 16:7 & J 17:17 ...

Przykład z mojego życia: Po rozmowie z moją koleżanką (tą samą, o której pisałem w poście Cierpliwość Popłaca) zawsze przychodzą do mnie pytania takie jak: "Ciekawe co ona sobie o mnie myśli? Co do mnie czuje?" itp. Diabeł od razu przychodzi z odpowiedziami: "Robi ci łaskę, że w ogóle z tobą rozmawia! Nie jest zainteresowana następnym spotkaniem! Przestań zawracać jej głowę i marnować jej czas." Duch nadziei szepcze tymczasem: "Ona chce ci dać szanse. Spróbuj jeszcze raz! To, że nie ma czasu dla ciebie, nie wynika z faktu, że cię nie lubi, ale że jest przepracowana. Ona potrzebuje twojej pomocy!"
I co ja mam zrobić z takimi myślami ? Tylko prawda może mnie uleczyć i wyzwolić, z tego cierpienia które się pojawia. Tylko Jezus i jego Duch prawdy może mnie uratować i wskazać właściwe działanie! Właśnie dlatego piszę tego posta, bo naprawdę szczerze potrzebuje prawdy."

"Miłość raduje się z prawdy" - 1Kor 13:6

Jezus modlił się, abyśmy zawsze chodzili w prawdzie:

"Poświęć ich w prawdzie twojej; Za nich poświęcam siebie samego, aby i oni byli poświęceni w prawdzie" - J 17:17,19

"Nadchodzi godzina i teraz jest, kiedy prawdziwi czciciele będą oddawali Ojcu cześć w duchu i w prawdzie; bo i Ojciec takich szuka, którzy by mu tak cześć oddawali" - J 4:23

Słowa "Oddawać cześć w prawdzie" rozumiem jako wezwanie do mówienia prawdy. Kiedy mówię Prawdę, przyciągam ducha Prawdy tzn. Ducha Świętego i wypełniam się nim. Im bliżej jestem prawdy tym bardziej bezpieczne i przepełnione Bogiem jest moje życie. A przecież w życiu chrześcijanina o to właśnie chodzi. Bycie w Prawdzie czyni z nas Sługę Bożego.

"Dzieci, miłujmy nie słowem ani językiem, lecz czynem i prawdą
" - 1J 3:18

"Przeto, odrzuciwszy kłamstwo, mówcie prawdę" - Ef 4:25a

Kiedy przemawiamy Prawdą tzn. Słowem Boga lub o Prawdzie tzn. o Jezusie (nawet jeśli rozmowa jest całkowicie świecka) to ludzie wokół są poruszeni i głęboko dotknięci, bo Prawda ma jako jedyna moc wedrzeć się do ich serc i przemienić ich (patrz J 8:32).

"A gdy Paweł mówił ku swojej obronie, zawołał Festus donośnym głosem: Szalejesz, Pawle! Wielka uczoność przywodzi cię do szaleństwa. A Paweł rzecze: Nie szaleję, najdostojniejszy Festusie, lecz wypowiadam słowa prawdy i rozsądku" - Dz 26:24-25

"Czy stałem się nieprzyjacielem waszym dlatego, że wam prawdę mówię?" - Gal 4:16

"Nie fałszujemy Słowa Bożego, ale przez składanie dowodu prawdy polecamy siebie samych sumieniu wszystkich ludzi przed Bogiem" - 2Kor 4:2

"Nie możemy nic bowiem uczynić przeciwko prawdzie, ale dla prawdy" - 2Kor 13:8

Pamiętajmy jednak, że gdy będziemy mówić ludziom prawdę, ich reakcja może być różna, czasem nawet agresywna. Więcej zobacz w poście Czy czujesz się inny?

"Nie ma zaś dla mnie większej radości, jak słyszeć, że dzieci moje żyją w prawdzie" - 3J 1:4

Bycie w prawdzie oznacza też, że zabiegamy o prawdę i nie zgadzamy się na szerzenie się kłamstwa. Diabeł chce szerzyć kłamstwo, a my jako chrześcijanie jesteśmy zobowiązani do stania na straży prawdy i głoszenia prawdy pozbawionym Ducha Świętego ludziom. Oznacza to zarówno ewangelizacje, czyli głoszenie prawdy absolutnej (Jezusa), ale również głoszenie prawdy co do bieżących wydarzeń na świecie np. zamach na WTC lub sprawa Smoleńska. To z kolei wymaga od nas, że wcześniej musimy (powinniśmy) tę prawdę sami ustalić - ujawnić.

"[Bóg Zbawiciel] chce, aby wszyscy ludzie byli zbawieni i doszli do poznania prawdy" - 1Tym 2:4

"Staraj się usilnie o to, abyś mógł stanąć przed Bogiem jako wypróbowany i nienaganny pracownik, który wykłada należycie słowo prawdy" - 2Tym 2:15

Wszyscy znamy słynne pytanie Piłata "Cóż to jest prawda?" - J 18:38

"Słowo twoje jest prawdą" - J 17:17
"A Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę jego, chwałę, jaką ma jedyny Syn od Ojca, pełne łaski i prawdy" - J 1:14

"Zakon bowiem został nadany przez Mojżesza, łaska zaś i prawda stała się przez Jezusa Chrystusa" - J 1:17

"Bo owocem światłości jest wszelka dobroć i sprawiedliwość, i prawda" - Ef 5:9

Prawda jest więc owocem światłości, a ściślej jest owocem przebywania w światłości. Kto jest w Chrystusie i w Duchu Świętym, nie może kłamać, lecz wypowiada Prawdę, bo serce jego przesiąknięte jest Jezusem-Prawdą, a z obfitości serca mówią usta (Patrz Łk 6:45)

"...masz wiedzieć, jak należy postępować w domu Bożym, który jest Kościołem Boga żywego, filarem i podwaliną prawdy" - 1Tym 3:15

Kościół według słowa Bożego jest więc podwaliną (dosł. utwierdzeniem) prawdy. W czasach gdy pojawi się mnogość fałszywych nauczycieli i fałszu w społeczeństwie (Patrz 1Tym 4:1-3) tylko kościół oraz domy modlitwy będą jednymi miejscami na ziemi gdzie ostanie się prawda. Moim osobistym zdaniem czasy te już nadeszły.
Fraza "filarem i podwaliną prawdy" nie wskazuje, że kościół jest twórcą prawdy lub, że może tworzyć tradycję, która uzupełni Pismo Święte. Kościół będąc “filarem i podwaliną prawdy” oznacza, że jest tym, który głosi prawdę i jej broni. (Po więcej na ten temat zapraszam tutaj)

Jeśli więc jeszcze nie odnalazłeś i nie poznałeś prawdy, to znaleźć ją możesz w Kościele tzn. w społeczności wybranych Bożych (jak biblia nazywa Kościół w dosłownym tłumaczeniu NT)

Podsumowując:

Jezus jest Prawdą (J 14:6). Jezus jest pełen Prawdy (J 1:14). Prawda stała się (została stworzona, objawiona) przez Jezusa (J 1:17). Prawda jest w Jezusie (Ef 4:21) Jezus daje świadectwo Prawdzie (J 18:37).
Analogicznie Bóg Ojciec jest Miłością (1J 4:8). Jest pełen Miłości. Miłość jest nam dana od niego (1J 4:7) itd.


"Poznacie prawdę, a prawda was wyswobodzi [...] Jeśli więc Syn was wyswobodzi, prawdziwie wolnymi będziecie. " - J 8:32, 8:36



"Tych zaś, którzy o uznanie dla siebie zabiegają i sprzeciwiają się prawdzie, a hołdują nieprawości, spotka gniew i pomsta" - Rz 2:8
"Bo jeśli otrzymawszy poznanie prawdy, rozmyślnie grzeszymy, nie ma już dla nas ofiary za grzechy" - Hbr 10:26

1 komentarz:

  1. Mariusz piszesz szczerze w temacie.Prawda jest dla ludu Bożego.Dla uczni,wyznawców Chrystusa ,naśladowców i męczenników za wiarę w J. Chrystusa , który Jest Tą Prawdą. Pozdrawiam Tych co są za Prawdą i jej strzegą.

    OdpowiedzUsuń

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com