czwartek, 6 maja 2010

Czy czujesz się inny?


Czy słyszałeś kiedyś opinię o sobie, że jesteś z innej planety? Albo tekst pod tytułem "Skądś ty się wziął?" lub "Gdzieś ty się uchował" albo "Na jakim świecie ty żyjesz"?
Ja zawsze je słyszę gdy prezentuje swoją postawę lub swoje poglądy i przekonania. Ci którzy ich słuchają zazwyczaj mają moralność tak zupełnie inną niż Chrystusowa, że nawet nie mieści im się w głowie, że istnieją tacy ludzie jak my. Zaczynają wtedy (czując się jedynymi "normalnymi" ludźmi będącymi w przytłaczającej większości) przekonywać nas, że musimy się leczyć i że coś z nami jest bardzo nie tak. Że nie nadajemy się do ich społeczeństwa i skazujemy się na banicje i samotność. Często atakują nas i oczerniają przed innymi, tak aby zmarginalizować nasz pogląd tak niewygodny dla nich i przekonują nas abyśmy to raczej my naśladowali ich.

Jak się wtedy czujecie widząc taką reakcję? Czujecie się winni i wycofujecie ze swoich poglądów aby się przypodobać słuchaczom czy może czujecie radość z powodu obietnicy Jezusa?

"Gdybyście byli ze świata, świat miłowałby to, co jest jego; że jednak ze świata nie jesteście, ale Ja was wybrałem ze świata, dlatego was świat nienawidzi." - J 15:19
"Wyłączać was będą z synagog, więcej, nadchodzi godzina, gdy każdy, kto was zabije, będzie mniemał, że spełnia służbę Bożą. " - J 16:2

"Błogosławieni będziecie, gdy ludzie was nienawidzieć będą i gdy was wyłączą, i lżyć was będą, i gdy imieniem waszym pomiatać będą jako bezecnym z powodu Syna Człowieczego. Radujcie i weselcie się w tym dniu; oto bowiem zapłata wasza obfita jest w niebie; tak samo bowiem czynili prorokom ojcowie ich." - Łk 6:22-23

Wiecie ja wam powiem, że dla mnie chlubą jest gdy mnie ludzie prześladują za sprawiedliwość, bowiem daleko biedniejszy bym był gdyby to Bóg mnie prześladował za brak tej sprawiedliwości.

"Wy jesteście solą ziemi; jeśli tedy sól zwietrzeje, czymże ją nasolą? (...) Wy jesteście światłością świata; nie może się ukryć miasto położone na górze. " - Mat 5:13-14
"Tak niechaj świeci wasza światłość przed ludźmi, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, który jest w niebie." - Mat 5:16
"Prowadźcie wśród pogan życie nienaganne, aby ci, którzy was obmawiają jako złoczyńców, przypatrując się bliżej dobrym uczynkom, wysławiali Boga w dzień nawiedzenia." - 1P 3:12

Musimy być inni niż ten świat. Musi świecić nasza światłość na ludzi, aby ci którzy szukają Boga mogli być przez nas do niego przyprowadzeni.

"Jeśli tedy światło, które jest w tobie, jest ciemnością, sama ciemność jakaż będzie?" - Mat 6:23b

Czy wiec nie jest warto świecić jak latarnia wystawiona na froncie szalejącego morza nienawiści do niej, aby szukać i ratować tonące gdzieś statki? Ty masz świecić! Duch Święty wykona resztę!


"Gdyż wam dla Chrystusa zostało darowane to, że możecie nie tylko w niego wierzyć, ale i dla niego cierpieć" - Flp 1:29

"To powiedziałem wam, abyście we mnie pokój mieli. Na świecie ucisk mieć będziecie, ale ufajcie, Ja zwyciężyłem świat." - J 16:33

1 komentarz:

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com