sobota, 17 lipca 2010

"Ja jestem"

Kontynuując temat imion Boga Dziś przedstawię ich drugą Nowo Testamentową część:

"A Mojżesz rzekł do Boga: Gdy przyjdę do synów izraelskich i powiem im: Bóg ojców waszych posłał mnie do was, a oni mnie zapytają, jakie jest imię jego, to co im mam powiedzieć? A Bóg rzekł do Mojżesza: Jestem, który jestem. I dodał: Tak powiesz do synów izraelskich: Jahwe [Ja Jestem] posłał mnie do was!" - 2Moj 3:13-14
  • "Ja jestem chlebem żywota; kto do mnie przychodzi, nigdy łaknąć nie będzie, a kto wierzy we mnie, nigdy pragnąć nie będzie." - J 6:35; J 6:48

  • "Ja jestem chlebem żywym, który z nieba zstąpił; jeśli kto spożywać będzie ten chleb, żyć będzie na wieki; a chleb, który Ja dam, to ciało moje, które Ja oddam za żywot świata." - J 6:51; J 6:41

  • "Ja jestem światłością świata; kto idzie za mną, nie będzie chodził w ciemności, ale będzie miał światłość żywota." - J 8:12

  • "Ja jestem drzwiami dla owiec; jeśli kto przeze mnie wejdzie, zbawiony będzie i wejdzie, i wyjdzie, i pastwisko znajdzie." - J 10:9; J 10:7

  • "Ja jestem dobry pasterz i znam swoje owce, i moje mnie znają, Dobry pasterz życie swoje kładzie za owce." - J 10:14; J 10:11

  • "Jam jest zmartwychwstanie i żywot; kto we mnie wierzy, choćby i umarł, żyć będzie." - J 11:25

  • "Ja jestem droga i prawda, i żywot, nikt nie przychodzi do Ojca, tylko przeze mnie." - J 14:6

  • "Ja jestem krzewem winnym, wy jesteście latoroślami. Kto trwa we mnie, a Ja w nim, ten wydaje wiele owocu; bo beze mnie nic uczynić nie możecie." - J 15:5

"Dlatego powiedziałem wam, że pomrzecie w grzechach swoich. Jeśli bowiem nie uwierzycie, że to 'Ja jestem', pomrzecie w swoich grzechach." - J 8:24

To Jezus powiedział sam o sobie, a kto chce zobaczyć co mówi o nim Paweł niech przeczyta: Kol 1:15-23.

'Ufajcie, Ja jestem, nie bójcie się" - Mat 14:27

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com