niedziela, 11 lipca 2010

Miłość Jezusa

Kontynuując temat miłości przyjrzyjmy się bliżej miłości Boga do nas. Jak wiemy Jezus jest oblubieńcem, a my jako kościół jego oblubienicą (Patrz J 3:29) w Pieśni nad Pieśniami czytamy zaś przemowę oblubieńca o jego ukochanej:

"Gołąbko moja w rozpadlinach skalnych, w ukryciu szczelin! Daj mi oglądać swoje oblicze, daj mi usłyszeć swój głos, gdyż słodki jest twój głos i pełna wdzięku twoja postać." - PnP 2:14

Jezus wyraża w ten sposób żal, że tak rzadko spędzamy z nim czas. On tak bardzo pragnie kontaktu z nami, z naszym głosem do niego oraz z naszą twarzą wpatrzoną na niego. On uważa, że nasza twarz i nasz głos są dla niego pięknem. (Zobacz też PnP 4:9-10)

"Połóż mnie jak pieczęć na swoim sercu, jak obrączkę na swoim ramieniu. Albowiem miłość jest mocna jak śmierć" - PnP 8:6

"Jak mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem; trwajcie w miłości mojej" - J 15:9

"Jedzcie, moi przyjaciele, pijcie i upijcie się miłością!" - PnP 5:1

Jezus naprawdę umarł z miłości! Oddał swoje życie za ciebie tak jak mąż oddaje życie za swoją ukochaną żonę i dzieci. Każdy kto kiedykolwiek kochał ze szczerego serca wie i rozumie (ja na pewno) że umrzeć za miłość to najpiękniejsza śmierć (o ile ma ona sens oczywiście) Mężowie pomyślcie jakże słodkie jest uczucie, gdy wiecie, że wzięliście na siebie cierpienie waszych miłości, aby one mogły żyć w pokoju, gdy spełniliście swoje zadanie i definitywnie wyrwaliście je z ręki złego! Bóg powołał nas, abyśmy naśladowali go w tym:

"Mężowie, miłujcie żony swoje, jak i Chrystus umiłował Kościół i wydał zań samego siebie" - Ef 5:25

"Większej miłości nikt nie ma nad tę, jak gdy kto życie swoje kładzie za przyjaciół swoich. " - J 15:13
"Po tym poznaliśmy miłość, że On za nas oddał życie swoje; i my winniśmy życie oddawać za braci." - 1J 3:16

"Albowiem tak Bóg umiłował świat, że Syna swego jednorodzonego dał, aby każdy, kto weń wierzy, nie zginął, ale miał żywot wieczny." - J 3:16

"Umiłowani, miłujmy się nawzajem, gdyż miłość jest z Boga, i każdy, kto miłuje, z Boga się narodził i zna Boga." - 1J 4:7

Bóg jest twórcą miłości. On jest jej jedynym źródłem. Nie można kochać prawdziwie bez Boga. Nie można kochać prawdziwie nie rozumiejąc jego miłości do nas. Ona jest najlepszym wzorcem.

"A myśmy poznali i uwierzyli w miłość, którą Bóg ma do nas. Bóg jest miłością, a kto mieszka w miłości, mieszka w Bogu, a Bóg w nim." - 1J 4:16

"Jako umiłował mnie Ojciec, i ja was umiłowałem. Pozostańcie w miłości mojej" - J 15:9 (dosł)

Komu mało niech zobaczy dalsze pogłębione rozważania na ten temat w poście Boża Miłość

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com