czwartek, 8 lipca 2010

Hymn o Miłości

"Czy wszyscy dary uleczeń mają? Czy wszyscy językami mówią? Czy wszyscy tłumaczą? Współzawodniczcie zaś o dary większe. I jeszcze w nadmiarze drogę wam pokazuje." - 1Kor 12:31(dosł)

"Jeśli językami ludzi mówiłbym i zwiastunów, miłości zaś nie miałbym, stałbym się spiżem brzmiącym lub cymbałami krzyczącymi [okrzyk wojownika] a-la-la.
I jeśli miałbym prorokowanie i znałbym tajemnice wszystkie i całe poznane, i miałbym całą wiarę, tak żeby góry przestawiać, miłości zaś nie miałbym, niczym byłbym.
I jeśli dałbym po kawałku cały dobytek mój i jeśli wydałbym ciało me, aby się chełpić, miłości zaś nie miałbym, nic nic pomagałbym sobie.

Miłość jest wielkoduszna (cierpliwa),
miłość jest łagodna,
nie jest zazdrosna,
nie jest chełpliwa, (nie szuka poklasku)
nie nadyma się, (nie unosi się pychą)
nie jest niedostojna, (nie dopuszcza się bezwstydu)
nie szuka swego, (dobra, sławy, pożytku)
nie jest ostra, (nie unosi się gniewem)
nie liczy zła, (nie pamięta złego)
nie raduje się z powodu niesprawiedliwości,
współraduje się zaś prawdą;
Wszystko wytrzymuje,
wszystkiemu wierzy,
w stosunku do wszystkiego ma nadzieje,
w stosunku do wszystkiego jest wytrwała,
Miłość nigdy nie pada..." - 1Kor 13:1-8 (dosł)

"Ścigajcie miłość..." - 1Kor 14:1 (dosł)

"Wszystko wasze w miłości niech się staje" - 1Kor 16:14 (dosł)

Zadajmy sobie pytanie: Czy moje działanie wyraża miłość? Czy ludzie wokół widzą, że jestem w miłości Chrystusa?

"Jako umiłował mnie Ojciec, i ja was umiłowałem. Pozostańcie w miłości mojej" - J 15:9 (dosł) (Patrz post Miłość Jezusa)

"Mówiąc prawdę w miłości, aby wzrosnąć ku Niemu całkowicie, który jest głową, Chrystus" - Ef 4:15 (dosł)

"Łaska z wszystkimi miłującymi Pana naszego Jezusa Pomazańca, w niezniszczalności." - Ef 6;24 (dosł)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com