czwartek, 29 kwietnia 2010

Twierdza zbawienia


"Pan jest ucieczką i twierdzą dla synów Izraela." - Joe 3:21b

Jeden z największych aktów odwagi jaki opisuje Biblia należy do Dawida Króla. Mimo iż pokonał on Goliata (patrz 1Sam 17:45-50) nie unosił się honorem, ale wyznał Bogu komu zawdzięcza swoje zwycięstwa i swoje przetrwanie w życiu pełnego prześladowań i ucisków. Śpiewał:

"Pan jest opoką moją i twierdzą moją, i wybawicielem moim, Bóg skałą moją, jemu ufam, Tarczą moją, rogiem zbawienia mojego, schronieniem moim i ucieczką moją, Wybawicielem moim, który mnie od przemocy wybawia"
- 2Sam 22:2-3

"Pan Zastępów jest z nami, Warownym grodem jest nam Bóg Jakuba." - Ps 46:8
"Pan jest mocą ludu swego I twierdzą zbawienia pomazańca swego... " - Ps 28:8

Twierdza jest synonimem miejsca totalnego bezpieczeństwa. Dawid wiedział, że tylko Bóg jest twardą ziemią i lepszą pozycją. Jest jego tarczą i obrońcą. Wybawicielem, czyli tym który czynnie działa, aby go ratować. Twierdzą zbawienia czyli miejscem w którym jego zbawienie (jego ratunek) jest bezpieczny.

Tak samo jak dla Dawida, tak samo dla nas Bóg jest Twierdzą Zbawienia. Jesteśmy zbawieni i zapieczętowani duchem świętym (Ef 1:13) i nikt nie da rady nas z tej twierdzy wyrwać. (Iz 43:13) Gdy czujesz się uciskany i gdy czujesz że słabniesz, wiedź, że masz gdzie uciec. Do twierdzy, gdzie jest odpocznienie i radość.

"...zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne nie przemogą go" - Mat 16:18

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com