sobota, 1 maja 2010

Serce Psalmisty

"...powołał im na króla Dawida i wystawił mu świadectwo w słowach: Znalazłem Dawida, syna Jessego, męża według serca mego" - Dz 13:22

Zastanawialiście się czym Dawid zasłużył sobie na takie wyróżnienie? Jak wiemy był grzesznikiem jak wszyscy (2Sam 12:9) Jego życie było usiane cierpieniem i prześladowaniem tak jak nasze. Wiemy, że był odważny (1Sam 17:45-50) i szanował swoich wrogów (2Sam 1:17-27) Te cechy to jednak za mało aby uzyskać takie wywyższenie. Czym więc wyróżnił się Dawid spośród wszystkich? Przyjrzyjmy się:

PRAGNĄŁ:
  • "Boże! Tyś Bogiem moim, ciebie gorliwie szukam, Ciebie pragnie dusza moja; Tęskni do ciebie ciało moje, Jak ziemia zeschła, spragniona i bezwodna." - Ps 63:2
  • "Tyś Panem moim, Nie ma dla mnie dobra poza tobą." - Ps 16:2
  • "Kiedy się obudzę, nasycę się widokiem twoim" - Ps 17:15b
  • "Bo mam przed oczyma łaskę twoją I postępuję w prawdzie twojej." - Ps 26:3
  • "O jedno prosiłem Pana, o to zabiegam: Abym mógł mieszkać w domu Pana przez wszystkie dni życia mego, By oglądać piękno Pana i by odwiedzać świątynię jego." - Ps 27:4
  • "W ręce twoje polecam ducha mego" - Ps 31:6
  • "Pragnę czynić wolę twoją, Boże mój, A zakon twój jest we wnętrzu moim." - Ps 40:9
  • "Dusza moja pragnie Boga, Boga żywego." - Ps 42:3a
  • "Serce czyste stwórz we mnie, o Boże, A ducha prawego odnów we mnie! " - Ps 51:12
  • "Jedynie w Bogu jest uciszenie duszy mojej, Bo w nim pokładam nadzieję moją!" - Ps 62:6
  • "Naucz mnie, Panie, drogi ustaw swoich, A będę jej strzegł do końca." - Ps 119:33

UFAŁ:
  • "Choćby wojna wybuchła przeciw mnie, Nawet wtedy będę ufał" - Ps 23:3b
  • "Ty, Panie, jesteś tarczą moją, chwałą moją" - Ps 3:4
  • "Ja bowiem ufam łasce twojej!" - Ps 13:6
  • "Zaufałem łasce Bożej na wieki wieków." - Ps 52:10b
  • "Choćbym nawet szedł ciemną doliną, Zła się nie ulęknę, boś Ty ze mną" - Ps 23:4
  • "Ja tobie ufam, Panie! Mówię: Tyś Bogiem moim. W ręku twoim są losy moje" - Ps 31:15-16
  • "W tobie bowiem, Panie, pokładam nadzieję moją; Ty odpowiadasz, Panie, Boże mój!" - Ps 38:16
  • "Zawsze będę miał nadzieję" - Ps 71:14a
  • "Bogu, którego słowo wysławiać będę, Bogu ufam, nie lękam się; Cóż mi może uczynić człowiek?" - Ps 56:5
  • "Ja do Boga wołam, A Pan mnie wybawi." - Ps 55:17
  • "Ja jednak wierzę, że ujrzę dobroć Pana W krainie żyjących. " - Ps 27:13

WYCHWALAŁ:

  • "Aby dusza moja śpiewała ci i nie zamilkła: Panie, Boże mój, będę cię wiecznie wysławiał." - Ps 30:13
  • "Będę błogosławił Pana w każdym czasie, Chwała jego niech będzie zawsze na ustach moich!" - Ps 34:2
  • "Tak błogosławić cię będę, póki życia mego" - Ps 63:5
  • "Będę śpiewał Panu, pókim żyw, Będę grał Bogu memu, póki jestem." - Ps 104:33
  • "Tyś Bogiem moim, przeto dziękować ci będę; Boże mój, będę cię wywyższał." - Ps 118:28
  • "Wywyższać cię będę, Boże mój, Królu, I błogosławić imieniu twemu na wieki." - Ps 145:1

GŁOSIŁ:
  • "Będę cię wysławiał, Panie, całym sercem swoim, Będę opowiadał wszystkim cuda twoje" - Ps 9:2
  • "Przeto będę cię, Panie, wysławiał między narodami I będę śpiewał imieniu twemu." - Ps 18:50
  • "Będę opowiadał imię twoje braciom moim, Będę cię chwalił pośród zgromadzenia." - Ps 22:23
  • "Rzekłem: Będę pilnował dróg swoich, Bym nie zgrzeszył językiem, Będę trzymał na wodzy usta swoje, Póki bezbożny stoi przede mną." - Ps 39:2
  • "Język mój będzie opowiadał sprawiedliwość twoją, Przez cały dzień głosił chwałę twoją." - Ps 35:28
  • "Nie ukrywałem w sercu swoim sprawiedliwości twojej, Opowiadałem o wierności twojej i zbawieniu twoim; Nie zataiłem łaski i wierności twojej wobec wielkiego zgromadzenia." - PS 40:11
  • "Przestępców będę nauczał dróg twoich, I grzesznicy nawrócą się do ciebie." - Ps 51:15
  • "Wysławiać będę Pana wielce ustami moimi, A wobec wielu chwalić go będę" - Ps 109:30
  • "Przed królami mówić będę o świadectwach twoich I nie będę się wstydził." - Ps 119:46

ZACHĘCAŁ:
  • "Bądźcie mocni! A serce wasze niech będzie dzielne, Wy wszyscy, którzy macie nadzieję w Panu. " - Ps 31:25
  • "Skosztujcie i zobaczcie, że dobry jest Pan: Błogosławiony człowiek, który u niego szuka schronienia! Bójcie się Pana, święci jego! Bo niczego nie brak tym, którzy się go boją" - Ps 34:9-10
  • "Zdaj się w milczeniu na Pana i złóż w nim nadzieję. Nie gniewaj się na tego, któremu się szczęści, Na człowieka, który knuje złe zamiary!" - Ps 37:7

RADOWAŁ SIĘ:
  • "Dlatego weseli się serce moje i raduje się dusza moja, Nawet ciało moje spoczywać będzie bezpiecznie" - Ps 16:9
  • "Wtedy dusza moja będzie weselić się w Panu, Będzie radować się ze zbawienia jego." - Ps 35:9
  • "Ja radować się będę w Panu!" - Ps 104:35b
  • "Wlałeś w serce me większą radość, Niż kiedy się ma obfitość zboża i wina." - Ps 4:8

KOCHAŁ:

  • "Miłuję cię, Panie, mocy moja" - Ps 18:2
  • "Lecz ja, gdy oni byli chorzy, przywdziewałem wór, Umartwiałem się postem I modlitwa moja wracała mi na usta." - Ps 35:13
  • "O, jakże miłuję zakon twój, Przez cały dzień rozmyślam o nim!" - Ps 119:97
  • "Dlatego kocham przykazania twoje Bardziej niż złoto, bardziej niż szczere złoto." - Ps 119:127

BYŁ POKORNY:
  • "Sądź mnie według sprawiedliwości swojej, Panie, Boże mój!" - Ps 35:24
  • "Winy moje bowiem wyrosły ponad głowę moją, Są jak wielki ciężar, zbyt ciężki dla mnie." - Ps 38:5
  • "Daj mi, Panie, poznać kres mój I jaka jest miara dni moich, Abym wiedział, jak jestem znikomy!" - Ps 39:5
  • "Oto urodziłem się w przewinieniu I w grzechu poczęła mnie matka moja" - Ps 51:
  • "Gdy sprawiedliwy mnie karze, to jest to łaska" - Ps 141:5a

BYŁ AKTYWNY:
  • "Tobie, Boże, spełnię śluby, Tobie złożę ofiary dziękczynne" - Ps 56:13
  • "Z ochotą złożę ci ofiary, Będę wysławiał imię twoje, Panie, bo jest dobre" - Ps 54:8
  • "Gdy będę zważał na wszystkie przykazania twoje" - Ps 119:6
  • "Każdego ranka tępić będę wszystkich bezbożnych w kraju" - Ps 101:8a
  • "Podniosę kielich zbawienia I wzywać będę imienia Pana." - Ps 116:13
  • "Bo szukam rozkazów twoich." - Ps 119:45
  • "Wieczorem, rano i w południe narzekać będę i jęczeć, I wysłucha głosu mojego. " - Ps 55:18

O BOGU TAK MÓWIŁ:
  • "Pan jest mocą moją i tarczą moją. W nim zaufało serce moje i doznałem pomocy, Rozweseliło się serce moje I pieśnią moją będę go sławił." - Ps 28:7
  • "Pan jest opoką moją i twierdzą moją, i wybawicielem moim, Bóg skałą moją, jemu ufam, Tarczą moją, rogiem zbawienia mojego, schronieniem moim i ucieczką moją, Wybawicielem moim, który mnie od przemocy wybawia"- 2Sam 22:2-3
  • "Ponieważ ty jesteś Bogiem moim, ostoją moją" - Ps 43:2a
  • "Tyś sam Królem moim, Boże" - Ps 44:5a
  • "Tyś bowiem nadzieją moją, Panie, Boże, Tyś ufnością moją od młodości mojej. Tyś był podporą moją od urodzenia, Tyś pomocą moją od łona matki mojej: O tobie zawsze mówi moja pieśń pochwalna" - Ps 71:5-6
  • "Tyś moją nadzieją, Tyś działem moim w krainie żyjących." - Ps 142:6
  • "Mocy moja, ciebie trzymać się będę, Gdyż Ty, Boże, jesteś twierdzą moją." - Ps 59:10
  • "W Bogu zbawienie moje i chwała moja; Skała mocy mojej, ucieczka moja jest w Bogu." - Ps 62:8
  • "Bo wielka jest łaska twoja aż do niebios I aż do obłoków sięga wierność twoja." - Ps 57:11
  • "Gdyż lepsza jest łaska twoja niż życie. Wargi moje wysławiać cię będą. " - Ps 63:4

I wiele takich słów podobnych powiedział. Przede wszystkim jednak oddawał Chwałę Bogu! wychwalając jego potęgę i dobroć.

Jeśli więc czujecie posuchę w swoim życiu, bądźcie jak Dawid. Jeśli zawodzą was dzisiejsze autorytety, bądźcie jak Dawid. Miejcie serce psalmisty, a gorliwość wasza opłaci się wam...

1 komentarz:

  1. Trafiłam tu przypadkiem szukając w google Dziękczynnej pieśni Dawida yhm a dostałam cały zbiór natchnionych(!) słów Dawida i to mądrze poukładanych. Tak trzymaj Mariusz :)
    Maja Z.

    OdpowiedzUsuń

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com