piątek, 23 kwietnia 2010

Radość

Pisząc o szczęśliwości nie sposób pominąć tematu radości. Biblia przedstawia to w ten sposób:

"Radujcie się w Panu zawsze; powtarzam, radujcie się." - Flp 4:4

Wiecie ja osobiście powyższy werset traktuje po prostu jako kolejne przykazanie. Encyklopedycznie Radość to uczucie zadowolenia i satysfakcji przejawiające się śmiechem, optymistycznym spojrzeniem na rzeczywistość czy poczuciem beztroski. Czy ta definicja opisuje to co odczuwasz?
Jeśli myślisz że nie masz z czego się cieszyć przeczytaj kilka z tych wersetów:

"A grzechów waszych i ich nieprawości nie wspomnę więcej" - Hbr 10:17

"I będę wam Ojcem, a wy będziecie mi synami i córkami, mówi Pan Wszechmogący" - 2Kor 6:18

"Pan sam pójdzie przed tobą i będzie z tobą. Nie zawiedzie i nie opuści cię; nie bój się więc i nie trwóż się!" - 5Moj 31:8

"Pan jest ze mną, nie lękam się, Cóż może mi uczynić człowiek?" - Ps 118:6
"bowiem powiedział: Nie porzucę cię ani cię nie opuszczę" - Hbr 13:5b

"Radujcie i weselcie się, albowiem zapłata wasza obfita jest w niebie" - Mat 5:12a

"Wszakże nie z tego się radujcie, iż duchy są wam podległe, radujcie się raczej z tego, iż imiona wasze w niebie są zapisane." - Łk 10:20

Na zakończenie napiszę wam mój ulubiony werset. Obietnice radości jakiej kiedyś doświadczymy :

"Ale dla was, którzy boicie się mojego imienia, wzejdzie słońce sprawiedliwości z uzdrowieniem na swoich skrzydłach. I będziecie wychodzić z podskakiwaniem, jak cielęta wychodzące z obory." - Mal 3:20

1 komentarz:

  1. Tak gdyby ktoś nie zrozumiał. Obora to nasze stare śmierdzące życie na tym przegniłym grzechem świecie. Gdy owieczka wychodzi na zieloną trawę gdzie może rozprostować kości i zaczerpnąć czystego powietrza i pięknego dziennego słońca jej radość naprawdę jest autentyczna, uwierzcie mi.

    OdpowiedzUsuń

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com