środa, 23 czerwca 2010

Bezpieczeństwo w Bogu

Na temat bezpieczeństwa pisałem już w poście Nie Bój się! Dziś rozwinę ten temat.

Sprawa bezpieczeństwa jest kluczowa dla życia człowieka. Jest ona drugą w hierarchii potrzebą jakiej potrzebuje człowiek zaraz za potrzebami fizjologicznymi i nawet przed potrzebą miłości. Bóg wie o tym dlatego zatroszczył się oto aby w instrukcji obsługi naszego życia zawarły się informacje i o tym. Bóg jest w stanie dać nam upragnione bezpieczeństwo:

"Wyznaczę też miejsce memu ludowi, aby tam bezpiecznie mieszkał, i nie będzie się już trwożył, i nie będą go już gnębić nikczemnicy jak to było poprzednio" - 2Sam 7:10

...ale pod jednym warunkiem:

"Wykonujcie moje ustawy i przestrzegajcie moich praw, i wypełniajcie je, a będziecie mieszkać na ziemi bezpiecznie" - 3Moj 25:18
"Kto mnie słucha, bezpiecznie mieszkać będzie i będzie wolny od strachu przed nieszczęściem." - Prz 1:33

A co jeśli będziemy chcieli inaczej ?

"... A każdy, kto słucha tych słów moich, lecz nie wykonuje ich, przyrównany będzie do męża głupiego, który zbudował swój dom na piasku. I spadł ulewny deszcz, i wezbrały rzeki, i powiały wiatry, i uderzyły na ów dom, i runął, a upadek jego był wielki." - Mat 7:26-27

"Lecz teraz słuchaj tego, rozkosznico, która tak bezpieczna się czujesz i która mówisz w swoim sercu: Ja jestem i nie ma żadnej innej, nie pozostanę wdową i nie doznam bezdzietności! Spadną na ciebie te dwa nieszczęścia, znienacka w jednym dniu: bezdzietność i wdowieństwo spadną na ciebie w całej pełni mimo wielu twoich czarów, mimo bardzo licznych twoich zaklęć." - Iz 47:8-9

Bóg pragnie abyśmy poczucie bezpieczeństwa odnaleźli w nim, abyśmy zrozumieli to o czym śpiewał psalmista i inni mężowie Boży (patrz post Twierdza Zbawienia)

"Schronem pewnym jest Bóg wiekuisty" - 5Moj 33:27a
"Imię Pana jest mocną wieżą; chroni się do niej sprawiedliwy i jest bezpieczny." - Prz 18:10

"Pan jest opoką moją i twierdzą moją, i wybawicielem moim, Bóg skałą moją, jemu ufam, Tarczą moją, rogiem zbawienia mojego, schronieniem moim i ucieczką moją, Wybawicielem moim, który mnie od przemocy wybawia" - 2Sam 22:2-3

"...abyśmy nie na sobie samych polegali, ale na Bogu, który wzbudza umarłych, który z tak wielkiego niebezpieczeństwa śmierci nas wyrwał i wyrwie; w nim też nadzieję pokładamy, że i nadal wyrywać będzie" - 2Kor 1:9-10

"Czyż Bóg nie weźmie w obronę swoich wybranych, którzy dniem i nocą wołają do Niego, i czy będzie zwlekał w ich sprawie? Powiadam wam, że prędko weźmie ich w obronę." - Łk 18:7-8

"A gdy was wodzić będą do synagog i do urzędów, i do władz, nie troszczcie się, jak się bronić i co mówić będziecie. Duch Święty bowiem pouczy was w tej właśnie godzinie, co trzeba mówić. " - Łk 12:11-12

W tym właśnie Duchu mamy zagwarantowane bezpieczeństwo (patrz post Rękojmia Ducha)

Pamiętaj Bóg jest Dobry. I ten dobry Bóg Mówi do ciebie:

Nie bój się - Łk 12:32
bo Ja, potężny Bóg - 2Moj 10:17
jestem z tobą - 1Moj 28:15
i nie opuszczę cię i nie porzucę - Hbr 13:5
ponieważ ciebie umiłowałem i jesteś cenny w moich oczach - Iz 43:4


"Moimi owcami jesteście, owcami mojego pastwiska, a Ja jestem waszym Bogiem, i nadal nim będę, a nie ma nikogo, kto by mógł wyrwać z mojej ręki. Gdy ja coś czynię, któż to zmieni?" - Ez 34:31; Iz 43:13

"To powiedziałem wam, abyście we mnie pokój mieli. Na świecie ucisk mieć będziecie, ale ufajcie, Ja zwyciężyłem świat." - J 16:33

TGD - Strzała

"Spokojnie się ułożę i zasnę, Bo Ty sam, Panie, sprawiasz, że bezpiecznie mieszkam." - Ps 4:9

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com