wtorek, 7 listopada 2017

Kim jest Jezus ?

"Gdy Jezus przyszedł w okolice Cezarei Filipowej, pytał uczniów swoich, mówiąc: Za kogo ludzie uważają Syna Człowieczego?   

 A oni rzekli: Jedni za Jana Chrzciciela, inni za Eliasza, jeszcze inni za Jeremiasza albo za jednego z proroków.

On im mówi: A wy za kogo mnie uważacie?" -  Mt 16:14-15

Gdy narodziłem się na nowo i miałem dziecięce poznanie Jezusa mogłem powiedzieć tylko kilka teologicznych frazesów, których znajomość nie jest tożsama z ich zrozumieniem takich jak to że:


  • Jezus jest Bogiem, PANEM i zbawicielem świata (J 4:42),
  • Jezus jest moim osobistym zbawicielem przez którego mam dostęp do Ojca (Ef 2:18),
  • Jezus jest przyjacielem i starszym bratem (J 15:14),
  • Jezus jest "Drogą, Prawdą i Życiem" (J 14:6),
  • Jezus jest wcielonym Słowem Boga (J 1:16), 
  • Jezus jest pierworodnym wszelkiego stworzenia i obrazem samego Boga (Kol 1:15)
  • Jezus jest filarem który podtrzymuje WSZYSTKO swoją mocą (Hbr 1:3) 
  • Jezus jest JEDYNYM pośrednikiem miedzy nami a Bogiem (1Tym 2:5)
Dzisiaj po 8 latach poznawania Jezusa ciągle na nowo mogę powiedzieć także że:
  • Jezus jest pełen łaski i który wybacza KAŻDY grzech oraz czyni sprawiedliwym nawet grzeszników (J 1:14, Rz 8:30),
  • Jezus jest Pantokratorem - władcą wszystkiego i należy mu się szacunek (Obj 1:8), 
  • Jezus jest jak muskularny gladiator, który gromi siły ciemności, które mnie wiążą i atakują,
  • Jezus jest obrońcą, który zawsze jest ze mną i nigdy nie jestem sam nawet w ciemnej ulicy z bandziorami,
  • Jezus jest hojny i obdarza tu i teraz darami (bogactwem i mocą) każdego kto się do niego przyznaje przed ludźmi, którzy go nie nawiedzą, oraz tych którzy są mu posłuszni ponad własny egoizm i wygodę,
  • Jezus jest gwarantem bezpiecznej przyszłości w czasach, które jej nie dają,
  • Jezus jest cierpliwy i czeka spokojnie, aż ludzie przyjdą do niego nawet wtedy gdy diabeł zagarnia rękawami ludzie dla siebie,
  • Jezus jest mądrzejszy niż my i to on wie lepiej jak powinna działać rodzina, małżeństwo, finanse, kościół i wszystko to co (on) stworzył i zaplanował aby było i działało,
  • Jezus jest głową kościoła, który jest jego ciałem i który wykonuje w jego miejsce misje pojednania ludzi z Bogiem na ziemi oraz misje "niszczenia dzieł diabła", a także nauczania o prawdzie aż do czasu aż Jezus przyjdzie ponownie ! (Kol 1:18, 1J 3:8, 2Kor 5:20)
  • Jezus jest pełen miłości i wiary ! (1Tym 1:14) 

Czy dla ciebie dzisiaj Jezus też jest tym wszystkim czy może jest dla ciebie tylko pionkiem w ręku swojej matki albo martwym wiszącym na drzewie biedakiem?

"A odpowiadając Szymon Piotr rzekł: Tyś jest Chrystus, Syn Boga żywego."- Mt 16:16


Zobacz też posty:
"Krzyż wolności" , "Miłość Jezusa" , "Dar" oraz "Zwycięstwo w Chrystusie"



"A Duch i oblubienica mówią: Przyjdź! A ten, kto słyszy, niech powie: Przyjdź!" - Obj 22:17

Panie czekamy na ciebie Panie ! Przyjdź i zrób porządek z tym światem !

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com