piątek, 8 kwietnia 2011

Poszukiwane Królestwo cz 3

W postach Poszukiwanie Królestwa Bożego cz 1 i cz 2 starałem się przybliżyć, czym może być obiekt naszych poszukiwań z wypowiedzi Jezusa:

Szukajcie najpierw Królestwa Bożego i sprawiedliwości jego, a wszystko inne będzie wam dodane” - Mat 6:33

Zadałem wtedy podsumowujące pytanie: Czy znacie coś, co spełnia wszystkie te (omówione w postach wcześniej) wymogi jednocześnie? Wtedy, nie znałem odpowiedzi (nikt też mi nie napisał maila, aby mnie oświecić). Jednak dzisiaj po wielogodzinnej modlitwie i zbliżeniu się do Boga w poszukiwaniu odpowiedzi w miejscu takim jak IHOP, w końcu sam Duch Święty wskazał mi odpowiedz, tam, gdzie przecież było to oczywiste, że ona tam będzie, a mianowicie w piśmie świętym. Wiadomo pod latarnią zawsze najciemniej :)

Albowiem Królestwo Boże, to nie pokarm i napój, lecz sprawiedliwość i pokój, i radość w Duchu Świętym” - Rz 14:17

Sprawiedliwość, Pokój i Radość te trzy spełniają wszystkie 10 definicji postawionych przez Jezusa w ewangelii Mateusza. Możemy więc połączyć te frazy słowa Bożego w jedną, otrzymując coś takiego:

Szukajcie najpierw Radości, Pokoju i Sprawiedliwości, a wszystko, inne (czego potrzebujecie), będzie wam dodane” - parafraza Mat 6:33 & Rz 14:17

  • W radości jest coś duchowego (autorytet króla) oraz nasze otwarcie na nią (oddanie podwładnych)
  • Radość jest tam, gdzie panuje cierpliwość i tolerancja.
  • Radość wypełnia nawet najmniejszą część twojego życia.
  • Nawet jeśli jest mała, szybko może stać się bardzo wielka.
  • Zaraża sobą wszystkich, którzy mają z nią kontakt.
  • Jest warta uczynienia wszystkiego, aby jak najszybciej ją mieć.
  • Zawiera absolutne oddanie się jej (doświadczanie w pełni - śmiech).
  • Ratuje wszystkich, którzy chcą być uratowani (Uzdrawia poprawiając nastrój)
  • Daje szansę.
  • Traktuje wszystkich tak samo.
  • Zawiera stanowczość, asertywność, pewność siebie i dumę.
  • Jest w nim hojna.
  • Jest ciężką pracą (Myślicie, że skąd się wzięło powiedzenie „pękać, że śmiechu”).
  • Zawiera determinacje do tego, aby trwała pomimo złodziejskich kłamstw.
  • Ma potencjał, aby rozdzielić mądrych od głupich (Szklanka jest do połowy pełna czy pusta?)

Możecie sobie przeczytać jeszcze raz powyższe punkty (z postu cz 2) wstawiając zamiast Radości Pokój lub Sprawiedliwość i też będzie pasować, bo wszystkie trzy są tak naprawdę jednym i tym samym. Poszukiwanym królestwem Bożym.

Błogosławieni pokój czyniący, albowiem oni synami Bożymi będą nazwani” - Mat 5:9

Szukajcie więc Radości, Pokoju i Sprawiedliwości, a wszystko, inne, będzie wam dodane- Mat 6:33

To wam powiedziałem, aby radość moja była w was i aby radość wasza była zupełna” - J 15:11

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj komentujemy temat związany z postem. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć na inny temat napisz do mnie na janeczkomariuszrobert@gmail.com